Dzień
liczby π okazał się doskonałą okazją do zaprezentowania książek z zasobów
naszej biblioteki i zaproszenia do udziału w ciekawym projekcie ,,Książka ma
wiele możliwości, podobnie jak liczba π”.Był to jeden z elementów realizowanych
w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Zadanie polegało na ułożeniu
jak najdłuższego rozwinięcia liczby π z wybranych okładek książek. Książki te -
zawierające liczby w tytule, zostały wcześniej wyszukane przez grupę
uczniów w bibliotece szkolnej. Szlak w rozwinięciu liczby π przecierała
klasa II tw, która musiała dodatkowo ułożyć
kolejne sekwencje cyfr aż do dwusetnego
miejsca po przecinku. Każda z uczestniczących w projekcie klas otrzymała plan
działań i taki sam zestaw tytułów. Od pomysłowości
uczniów zależało, które okładki wykorzystali do budowania liczby π i w jakiej
kolejności je wybrali. Każda grupa opracowała też własne rozwiązania w zakresie organizacji
pracy i podziału ról. Kreatywność uczniów nie miała granic – ile grup, tyle
różnych kombinacji wykorzystania
okładek, czego odzwierciedleniem były utworzone „książkowe” liczby π.
Najdłuższa należała do klasy II ti z
rozwinięciem do 83 miejsca po przecinku – gratulujemy!.
Zadania projektowe realizowane były w
klasach: IItw, IIIthi, Iti, IIti, IIItrak, IIItg i Itg
pod opieką pani Bożeny Dzierżanowskiej i pani Anny Kiełbasy oraz przy współpracy pani Sylwii Ziembickiej.
Sylwia
Ziembicka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz